5 vigtige SEO Faktorer

5 vigtige SEO Faktorer

SEO betyder søgemaskineoptimering, hvilket er en af de vigtigste markedsføringsværktøjer til dags dato, men hvordan skal man forholde sig til det og hvor starter man med SEO optimering?

Google ændre hele tiden sin algoritme for for at gøre deres søgemakiene mere sofistikeret. Der er heldigvis 8 fundamentale metoder man kan bruge til at booste din hjemmesides organiske søgte resultater med.

Vi vil gennemgå disse metoder, efter en kort forklaring på hvad SEO er.

Hvad er SEO?

Søgemaskineoptimering kan på mange punkter sammenlignes med pejlemærker som fx. fyrtårne. Fyrtårne sørger for at hjælpe søfarten med at navigere bådene, så de holder sig på rette kurs, med deres egen lys kode og det samme gælder for DINE potentielle kunder.

De skal også navigeres ind på den rette kurs med hjælp af dine nøglesøgeord, så de rammer ind på din hjemmeside, efter det produkt eller den service de efterspørger.

Hvorfor er SEO optimering vigtig?

Fordi det er altafgørende for, om dine potentielle kunder finder dig på nettet. Så hvis du har et websted og ønsker at få mere trafik, ville det nok være en god ide, at bruge SEO som en del af din marketingindsats.

Forestil dig dette – Du har med stor sandsynlighed benyttet dig af googles søgemaskine, til at finde et bestemt produkt eller information du står mangler. Kan du huske hvor langt nede i søgeresultaterne du trykkede på et relevant link? Jeg gætter på du valgte mellem de 10 første søgeresultater. Har jeg ret? ?

Her er hvad du kan gøre for at hjælpe din SEO:

SEO metoder  til at opnå flere organiske søgninger

Hos Norsite holder vi os hele tiden opdateret med google’s algoritmer. Her er nogle af de vigtigste faktorer for en god SEO hjemmeside.

1. Sidehastighed

Sidehastigheden er blevet mere afgørende end nogensinde. Websteder med langsom sidehastighed får en hårdere tid med at rangere ved topresultater. Google har nemlig opdateret deres syn på langsommere hjemmesider og vil heller prioritere hjemmesider der har en god hastighed.

Googles mål med disse opdateringer er, at give brugerne søgeresultater og dermed de hjemmesider der giver den bedste brugeroplevelse.

Sådan kan du få en hurtigere hjemmeside

  • Komprimering
    • Hvis dine billeder er for store kan det have indflydelse på din sides hastighed.
    • Komprimering af din kode
  • Overflødige tema funktioner
    • Bruger du et færdigt lavet hjemmeside tema, bør du overveje om du benytter nok af deres funktioner til det er relevant for din hjemmeside. Overflødige tema funktioner og emner kan gå ud over hastigheden.
  • Eksterne medier
    • Bruger du eksterne medier der hentes fra andre servere? Så bør du overveje at få det flyttet til din egen.

2. Indhold med kvalitet

Idag er det ikke nok med søgeords undersøgelser og og presse søgeord ind i hullerne. At producere indhold bare for at gøre det, vil du ikke have meget succes med. Husk på du skriver indhold til mennesker ikke til google.

Sådan kan du få kvalitets indhold

  • Skriv væsentlig og relevant indhold målrettet din målgruppe.
  • Kend din målgruppes søgeadfærd.
  • Benyt dig af billeder eller video til at understøtte dit budskab.
  • Der er ingen direkte regler for længden af dine tekster, men en tommelfinger regel siger som minimum en tekstlængde på 300 ord. 

3. Linkbuilding

Linkbuilding er en kraftfuldt SEO-teknik, der går ud på at få andre hjemmesider til at linke over på din egen side. Der er flere grunde til linkbuilding virker suverænt godt. Det ene er at du kan få mere trafik til din hjemmeside, hvilket øger dit SEO-rangering.

For det andet tjekker søgemaskinen op på disse links, som peger mod din hjemmeside – Den følger op på om den kan finde dit indhold og vurdere kvaliteten af dit indhold. Det vil sige, hvis google finder dit link relevant øger den også din autoritet.

Se links som en anbefaling

Her er nogle linkbuilding muligheder

  • Hos dine kunder
    • Har du leveret en fantastisk service eller produkt til dine kunder, kunne du opfordre dem til at dele deres oplevelse med dig.
  • Hos dine samarbejdspartnere 
  • Find ud af om du har broken links
    • Broken links giver dårlig brugeroplevelse som også er skidt for din SEO

4. Mobilvenlighed

Vi kan ikke komme udenom, at tendensen er, at folk bruger deres mobil til at surfe på nettet i stor stil. Derfor er Googles SEO tiltag nu blevet, at søgemaskinen i større omfang prioritere hjemmesider der er mobil venlige. Hvis du ikke har en flink webudvikler og designer i din inderkreds, hjælper vi meget gerne med at optimere jeres hjemmesides mobil venlighed – også til alle andre skærmstørrelser. Du kan kontakte os her.

5. Teknisk SEO

  • Indeksering
    • Har du opdateret en side, er det stadig ikke sikkert google har indekseret indholdet endnu. Vi kan hjælpe med at fremme indekseringen.
  • Titel- og meta-beskrivelse
  • Headings
    • At benytte de rigtige heading tags, kan gavne din rangering på søgemaskinerne
  • ALT-attributer
    • ALT-attibuter, kan gavne din rangering på søgemaskinerne
  • Kryptering
    • Har din hjemmeside ikke HTTP(S). Skulle du overveje dette med en SSL certifikat, som kryptere din side.
  • Site-maps
    • Hjælp google til at fortstå din hjemmesides struktur.
  • Parsing af JavaScript
  • Leverage browser caching

DEL:

Facebook
LinkedIn

Book et uforpligtende møde

Select Date & Time

Møde detaljer

{service_name}
{reservation_date}, {reservation_time}

Møde form

{location_name}

Clients

{reservation_capacity}

Hvem vil du mødes med

{employee_name}

Pris

{reservation_price}
Your cart is empty.

Total: 0DKK

Din information

Required fields are followed by *.

Format: 1234567890

Your Order

Payment Method

Sorry, it seems that there are no available payment methods.

Making a reservation...